Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Kranz Jerzy
(1)
Kwiecień Roman
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Sztuka wojenna
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Świat współczesny staje się inaczej niebezpieczny. Atak na USA z 11 września 2001 roku uświadomił nowe źródła i rodzaje zagrożeń. Na tym tle pojawia się wiele pytań o koncepcje polityki bezpieczeństwa i strategie wojskowe, rolę prawa międzynarodowego i jego niektóre dotychczasowe instytucje. Zmieniają się przesłanki i cele oraz sposoby użycia siły zbrojnej, a także niektórzy aktorzy. Po 1989 roku coraz częściej natrafiamy na trudności ze stosowaniem dotychczasowych pojęć (takich chociażby jak wojna, konflikt zbrojny, napaść zbrojna czy samoobrona). W praktyce i w doktrynie pojawiły się specyficzne konstrukcje, uzasadniające operacje zbrojne w sytuacji, w której Rada Bezpieczeństwa nie jest w stanie wyrazić zgody na użycie siły: interwencja humanitarna oraz operacja uprzedzająca i operacja prewencyjna. Koncepcje te są z jednej strony krytykowane za relatywizowanie zakazu użycia siły zbrojnej, z drugiej odzwierciedlają potrzeby pojawiające się w wyniku istotnych zmian sytuacji międzynarodowej. Użycie siły zbrojnej może być legalne oraz politycznie i moralnie uzasadnione (legitimate); nielegalne, ale uzasadnione; legalne, ale nieuzasadnione. Ciężar dyskusji przesuwa się coraz częściej z problemu legalności użycia siły na problem legitymacji, a konkretnie na próbę zamknięcia luki między legalnością a legitymacją. Legalność użycia siły zbrojnej jest jednak centralnym zagadnieniem. W tym kontekście dylematy prawne i polityczne pozostają nadal znaczące.
Praca będąca efektem eksperymentalnych badań własnych nad skutecznością oddziaływań wyrównawczych prowadzonych z muzyką i bez muzyki przeprowadzonych w l. 1985-86. Przedmiotem badań były dzieci sześcioletnie z bydgoskich przedszkoli wykazujące fragmentaryczne deficyty rozwojowe. W rozdz. 1. stanowiącym podstawę teoretyczną zarysowano perspektywy nauczania dzieci z trudnościami w nauce, omówiono warunki efektywnego oddziaływania korekcyjno- -wyrównawczego i znaczenie terapeutyczne muzyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej